- Locatie
Raadszaal
- Voorzitter
- Judith Keijzers-Verschelling
Agendapunten
-
1
Bijlagen
-
2Mededelingen
-
3
Bijlagen
-
4
Bijlagen
-
4.AA-stukken (geen discussie verwacht tot besluitvorming)
-
4.A.1
Bijlagen
-
4.A.1b. Beëdiging
-
4.A.2
Bijlagen
-
4.A.3
Bijlagen
-
4.A.4
Bijlagen
-
4.A.5
Bijlagen
-
4.A.6
Bijlagen
-
4.A.7
Bijlagen
-
4.BB-stukken (discussie verwacht tot besluitvorming)
-
4.B.1
Bijlagen
-
4.B.2
Bijlagen
-
5.aStand van zaken Corona
-
5.bWat bij de opheffing van de 1,5 meter maatregel? Zetten wij het ‘oud’ meubilair weer terug? Blijven we alle raadsbijeenkomsten in beeld en geluid uitzenden?
-
6Opvang asielzoekers dan wel huisvesting vergunninghouders
-
7Stand van zaken vernieuwing / investering in audio/visuele middelen raadszaal
-
8
- 5 oktober verzenden boekwerk aan griffie
- 12 oktober een fysieke technische toelichting op de begroting
- 18 oktober 09.00 uur uiterlijk schriftelijke vragen binnen
- 26 oktober behandeling beantwoording in het college
- 27 oktober verzending beantwoording technische vragen
- 2 november begrotingsbehandeling in de raad. -
9
19.00 – 20.00 uur Werkgroep Verkiezingen
20.00 – 21.00 uur Werkgroep Samenwerking en Professionalisering (John Bijl).
21.00 – 22.00 uur Raad en College over Samenwerkingen (vervolgbijeenkomst van 5 jan. met belangrijkste bespreekpunt de Kempengemeenten) -
10
Onderwerpen (met name raadsvoorstellen) die politiek gevoelig liggen, kunnen in de periode voor de gemeenteraadsverkiezingen controversieel worden verklaard. Dat betekent dat ze niet op de raadsagenda komen, totdat er een nieuw college is aangetreden. Met het controversieel verklaren van onderwerpen wordt voorkomen dat het college 'over zijn graf heen regeert'.
-
11
Bijlagen
-
12
Ik meen dat we hebben afgesproken dat we ons "reglement van orde" willen updaten en ik vond (op wikipedia en bevestigd op allerlei andere sites) dat het niet ongebruikelijk is dat burgerraadsleden ook geheimhoudingsplicht hebben en daarmee alle stukken kunnen inzien die ook raadsleden kunnen inzien (zie rode stukje hieronder).
Ik denk dat dat ook in Oirschot voor veel fracties en zekere voor de kleine fracties, zou kunnen bijdrage aan betere besluitvorming. Dus het leek me goed om deze gedachte mee te wegen als we t reglement van orde gaan aanpassen.
In ieder geval stuur ik dit bericht aan alle fractievoorzitters zodat ieder erover na kan denken.
van Wiki:
Een duoraadslid, burgerraadslid, buitengewoon commissielid, forumlid, raad commissielid niet zijnde raadslid is een benoemde politicus.
Een duoraadslid maakt deel uit van een gemeente of eilandsraadsfractie maar is niet gekozen in de gemeente- of eilandsraad. Hij of zij heeft een ondersteunende taak naar de vaste raadsleden en heeft een beperkte bevoegdheid. Een duoraadslid mag niet deelnemen aan de beraadslagingen en stemmingen van de raad. De duoraadsleden kunnen alleen in de raadscommissies benoemd worden op voordracht van de fractie, dienen daartoe de eed/gelofte af te leggen betreffende geheimhouding, en mogen aan de -ook besloten- beraadslagingen van die commissie deelnemen. In veel gemeenten worden duoraadsleden beëdigd door de burgemeester en krijgen toegang tot alle stukken die ook ter beschikking staan van raadsleden. In de reglementen van orde of in een aparte verordening per gemeente worden uitwerkingen en mogelijkheden geregeld. Dit kan verschillen per bestuur. Meestal is daarin opgenomen dat een dergelijke functie enkel vervuld kan worden door een persoon die op de kieslijst stond voor de betreffende politieke partij. Een duoraadslid maakt regulier deel uit van een fractie met betrekking tot werkzaamheden. -
13
Bijlagen
-
14.a
Bijlagen
-
14.b
Bijlagen
-
15.a
Bijlagen
-
15.b
Bijlagen
-
15.c
Bijlagen
-
15.d
Bijlagen
-
16Rondvraag
-
17Sluiting